Entrada > Cursos > Mestrados > MESTRADO EM INTERCULTURAL STUDIES FOR BUSINESS

MESTRADO EM INTERCULTURAL STUDIES FOR BUSINESS

The MA program in Intercultural Studies for Business opens up new international horizons for students. The course has been approved unconditionally for 6 years by the national agency for accreditation A3Es. 

With a highly specialized faculty, the MA offers innovative courses such as: Chinese (Mandarin) and Arabic Languages and Cultures for Business, Culture and Development, Intercultural Economic Relations, Entrepreneurship in Culture, Intercultural Communication Technologies, as well as English, French, Spanish, and German Cultures for Business. 

The master's course is fully taught in English, thus allowing greater collaboration and international mobility. Students can opt for a double diploma, in combination with the Masters in Languages and Intercultural Management at Université d'Artois, France. The master's course has a specific ERASMUS mobility protocol with Hochschule Koblenz, University of Applied Sciences, RheinAhrCampus, Germany, and five specific protocols for PhDs at the Universities of Vigo, Santiago de Compostela and Salamanca, in Spain.

The course offers internships with Incubitz Business Consulting & Entrepreneurship, ACM High Commissioner for Migrations, National Association of Women Entrepreneurs, Vida Económica Publishing Group, EDUCOACH Education and Social Innovation, Sinerconsult Ltd, the London Eligent Club Ltd, and several other European partners.  

The target audience is made up of graduates from all P.PORTO schools, as well as professionals from the fields of heritage, arts, communication sciences, social sciences and the humanities, economics, planning, languages, literatures, marketing, management, international trade, local and central administration institutions, public and international relations, tourism, hotel management? publishers and booksellers? translators and interpreters? project managers? socio-cultural mediators? NGO staff? teachers, coaches and mentors.

The program puts forward an innovative approach to the Humanities, in tune with the corporate job market, based on an interdisciplinary approach and the application of new technologies. Graduates will be able to understand, use and monetize methodologies of context analysis and measurement of cultural variables in a business environment. The MA will train professionals capable of autonomous, efficient and integrated performance in intercultural contexts, able to incorporate initiatives for the understanding between cultures into business practices.

Although English is the working language of the course, the linguistic component is NOT under assessment (except in Arabic/Chinese (Mandarin) Language and Culture). French, Spanish and German will be used in the respective UCs, with a level of intensity and proficiency to be negotiated with the group.

Please feel free to contact the course director, Professor Clara Sarmento, at: 

dir-curso.misb@iscap.ipp.pt and clarasarmento@gmail.com 

Webpage: https://www.iscap.ipp.pt/cursos/mestrado/20000248

Facebook: MA in Intercultural Studies for Business

 

O Mestrado em Intercultural Studies for Business é um curso pioneiro no panorama do ensino superior português, tendo por isso obtido a aprovação incondicional por 6 anos da agência de acreditação A3Es. Com um corpo docente altamente especializado, o Mestrado abre novos horizontes de formação, com disciplinas como Língua e Cultura Chinesa (Mandarim) e Árabe para Negócios, Cultura e Desenvolvimento, Relações Económicas Interculturais, Empreendedorismo em Cultura, Tecnologias de Comunicação Intercultural e Cultura de matriz Inglesa, Francesa, Alemã e Espanhola para Negócios. O curso é integralmente leccionado em Inglês, possibilitando uma empregabilidade e mobilidade internacional acrescida. Os alunos podem optar por um duplo diploma com o Mestrado em Languages and Intercultural Management da Université d?Artois, França. Oferece protocolos de estágio com a Incubit ? Business Consulting & Entrepreneurship, Alto Comissariado para as Migrações (o ISCAP-IPP integra a Rede de Ensino Superior de Mediação Intercultural), Associação Nacional de Empresárias, grupo editorial Vida Económica e diversos parceiros europeus. Os diplomados usufruem de protocolos para continuidade dos estudos a nível de doutoramento nas prestigiadas Universidade de Vigo e Santiago de Compostela.

O MA in Intercultural Studies for Business é vocacionado para profissionais de património, ciências da comunicação, sociais e humanas, economia, planeamento, marketing, gestão, comércio internacional, orgãos de poder local e central, relações públicas e internacionais, turismo, editores e livreiros, tradutores e intérpretes, gestores de projectos, mediadores sócio-culturais, funcionários de ONGs, professores, coaches e formadores.

Este Mestrado propõe uma formação focalizada no mundo empresarial, desenvolvendo capacidades práticas, analíticas e críticas para uma comunicação eficaz entre culturas e para a rentabilização de conhecimentos e empreendedorismo no âmbito da cultura. O curso dará a conhecer as potencialidades nacionais e internacionais da cultura e das linguagens de comunicação multimodal para as negociações no mercado global, formando profissionais aptos a introduzir na prática empresarial iniciativas para o entendimento entre culturas, atentas aos novos epicentros dos fluxos económicos. O diplomado estará apto a usar técnicas e conhecimentos interdisciplinares para facilitar projectos de implementação internacional, identificar e solucionar necessidades de diferentes ambientes culturais, melhorar a comunicação entre culturas de negócios e lidar com situações interculturais de forma eficaz, potencializando a integração e o crescimento.

Contactar a diretora de curso, Professor Clara Sarmento, em: 

dir-curso.misb@iscap.ipp.pt e clarasarmento@gmail.com 

Facebook: MA in Intercultural Studies for Business

 

Pós-Laboral
Número: R/A-Cr 9/2016
Data:
01/01/2001
N.º Despacho/Portaria: Despacho nº 4157/2016 (2ª Série), nº 57 de 22 de m
Data:
22/03/2016
1º Ano
Unidade curricular Período ECTS
CULTURA E DESENVOLVIMENTO I 1º Semestre 6.0
CULTURA INGLESA PARA NEGÓCIOS I 1º Semestre 6.0
RELAÇÕES ECONÓMICAS INTERCULTURAIS 1º Semestre 8.0
CULTURA ALEMÃ PARA NEGÓCIOS I (opcional) 1º Semestre 5.0
CULTURA ESPANHOLA PARA NEGÓCIOS I (opcional) 1º Semestre 5.0
CULTURA FRANCESA PARA NEGÓCIOS I (opcional) 1º Semestre 5.0
LÍNGUA E CULTURA ÁRABE PARA NEGÓCIOS I (opcional) 1º Semestre 5.0
LÍNGUA E CULTURA CHINESA (MANDARIM) PARA NEGÓCIOS I (opcional) 1º Semestre 5.0
CULTURA E DESENVOLVIMENTO II 2º Semestre 6.0
CULTURA INGLESA PARA NEGÓCIOS II 2º Semestre 6.0
EMPREENDEDORISMO EM CULTURA 2º Semestre 8.0
LÍNGUA E CULTURA ÁRABE PARA NEGÓCIOS II (opcional) 2º Semestre 5.0
LÍNGUA E CULTURA CHINESA (MANDARIM) PARA NEGÓCIOS II (opcional) 2º Semestre 5.0
CULTURA ALEMÃ PARA NEGÓCIOS II (opcional) 2º Semestre 5.0
CULTURA ESPANHOLA PARA NEGÓCIOS II (opcional) 2º Semestre 5.0
CULTURA FRANCESA PARA NEGÓCIOS II (opcional) 2º Semestre 5.0
2º Ano
Unidade curricular Período ECTS
CULTURA INGLESA PARA NEGÓCIOS III 1º Semestre 6.0
METODOLOGIAS DE INVESTIGAÇÃO 1º Semestre 6.0
TECNOLOGIAS DE COMUNICAÇÃO INTERCULTURAL 1º Semestre 6.0
LÍNGUA E CULTURA ÁRABE PARA NEGÓCIOS III (opcional) 1º Semestre 6.0
LÍNGUA E CULTURA CHINESA (MANDARIM) PARA NEGÓCIOS III (opcional) 1º Semestre 6.0
CULTURA ALEMÃ PARA NEGÓCIOS III (opcional) 1º Semestre 6.0
CULTURA ESPANHOLA PARA NEGÓCIOS III (opcional) 1º Semestre 6.0
CULTURA FRANCESA PARA NEGÓCIOS III (opcional) 1º Semestre 6.0
DISSERTAÇÃO (opcional) 2º Semestre 30.0
ESTÁGIO PROFISSIONAL (opcional) 2º Semestre 30.0
TRABALHO DE PROJECTO (opcional) 2º Semestre 30.0
  • Communication
  • Cultural planning
  • Marketing and publicity
  • International management and trade
  • Local and central power
  • Public and international relations
  • Tourism
  • Hotel and hospitality management
  • Publishing and bookselling
  • Translation
  • International project management
  • Socio-cultural mediation
  • NGOs
  • Teaching and mentoring.   Comunicação
  •   Planeamento cultural
  •   Marketing e publicidade
  •   Gestão e comércio internacional
  •   Orgãos de poder local e central
  •   Relações públicas e internacionais
  •   Turismo
  •   Gestão turística e hoteleira?  Edição?  Tradução
  •   Gestão de projectos internacionais?  Mediação sócio-cultural?  ONGs?  Docência e formação.

Candidates with the following qualifications may apply: a) Holders of a bachelor's degree or equivalent? b) Holders of a foreign academic degree conferred following a 1st. Cycle Studies, organized according to the principles of the Bologna Process by a State adhering to this process? c) Holders of a foreign academic degree that is recognized as meeting the objectives of the degree by the Scientific Council of the UO where they want to be admitted? d) Holders of an academic, scientific or professional curriculum that is recognized as attesting the capacity to carry out this cycle of studies by the Scientific Council of the UO where they want to be admitted. e) Oral and written proficiency (European level B2) in English.   a) Titulares do grau de licenciado ou equivalente; b) Titulares de grau académico estrangeiro conferido na sequência de um 1.º ciclo de estudos, organizados de acordo com os princípios do Processo de Bolonha por um Estado aderente a este processo; c) Titulares de um grau académico estrangeiro que seja reconhecido como cumprindo os objectivos do grau pelo Conselho Científico da UO onde pretendem ser admitidos; d) Detentores de currículo académico, científico ou profissional que seja reconhecido como atestando capacidade para realizar este ciclo de estudos pelo Conselho Científico da UO onde pretendem ser admitidos. e) Proficiência oral e escrita (nível europeu B2) em inglês.

PROPINA ANUAL PARA O ANO LETIVO 2020/2021:
1.º Ano: 1500 euros/Ano
2.º Ano: 1500 euros/Ano

PAGAMENTO DE PROPINAS: Numa única prestação no ato da inscrição/matrícula ou em 10 prestações.